Breaking Dawn

28 november 2010

Unga Skrivare 2010 - Vinsterna

Ja, som vanligt är jag lat, men nu ska jag presentera det jag vann i Unga Skrivare-tävlingen.
  • En äkta tusenlapp - dom reflekteras faktiskt som siffrorna i pass och sådana kort med två bilder!:O 200 spänn ska gå till Cancerfonden, det har bestämts, de resterande 800 får jag se vad jag ska göra med, men jag tänker inte spara dom. Dom ska investeras på något...kanske böcker?
  • Ett diplom!<3
  • En bok om Gustaf den tredje...ja, den har jag ju velat ha jättelänge, så det passar ju perfekt... Hör jag ett bud? Tre spänn?
  • En skrivbok - alltid bra att ha!
  • Samtal med författare av Lennart Lindskog - ännu en bok som jag önskat mej jättelänge...Två spänn, någon?
  • Nu börjar det komma lite mer spännande böcker! Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith, som iochförsej är en sådan bok som min mamma skulle kunna läsa...men sådana böcker är inte heller fel:)
  • Eskort av Christina Waldén. En ungdomsbok(äntligen!)som handlar om en ho...prostituerad tjej. Trevligt, trevligt.
Ursäkta ironin, men jag var bara tvungen! Självklart är jag glad över att jag vunnit allt det här, det är nästan för mycket:')
Det dröjer nog till nästa år innan jag läser någon av böckerna med tanke på allt jag "måste" läsa framöver. Men har ni läst någon av dessa? Var de läsvärda eller urkassa?

6 kommentarer:

  1. Grattis once more!! Ascoolt med en tusenlapp :O
    Jag har läst Eskort, det var typ två års sen men jag kommer ihåg att jag tyckte den var bra. :D

    SvaraRadera
  2. Grattis igen! :D
    Jag har inte läst någon, men de två nedre lät en aning intressantare än de första två ;)

    SvaraRadera
  3. Damernas Detektivbyrå äger :D

    Jättehärliga och avslappnande. Lite filosofi också. Till skillnad från deckare så är det vardagsproblem som otrohetsaffärer och annat, men spännande ändå :)

    SvaraRadera
  4. Har läst typ den sjätte boken om Damernas detektivbyrå, den var cool, men det lönar nog sig att börja med den som du fick, så att man hänger med bättre i svängarna (även om det inte blir så många av det slaget):)

    SvaraRadera
  5. ja böckerna lät ju inte jätte bra, men dom två sista kan nog vara bra ich du fick ju tusen spän och ett diplom:) Ja i alla fall grattis=D

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det verkar som bra böcker, jag köper gärna båda två för fem kronor!

    SvaraRadera