Breaking Dawn

09 januari 2011

Lästa böcker 2010

(*=Omläst)
Januari
Det fattas en tärning av Johanna Thydell
Februari
Mars
April
Maj
Juni
Juli
September
Oktober
November
December
Den bästa boken: Månskenvargen av Elvira Birgitta Holm. Den fängslade mej totalt och jag längtar efter nästa del, Ormringen.
Den sämsta boken: Nattens begär av Sherrilyn Kenyon. Dåligt skriven och handlar bara om snygga killar, muskler och sex.
Den mest besvikna boken: Mockingjay av Suzanne Collins. Jag hade höga förväntningar och fick inte många uppfyllda.
Den roligaste boken: Svenhammeds journaler av Zulmir Bečević. Jag skrattade hela tiden fastän det var så sorgligt.
  • År 2010 har jag totalt läst 54 böcker, 52 nya och 2 omlästa.
  • 48 var på svenska och 4 på engelska.
  • Första halvåret läste jag 20 böcker, det andra 34.
  • Jag läste som mest böcker i augusti och december - 7 böcker varje månad.
Läslöften inför 2011:
  • Läsa mer på orginalspråken engelska och norska.
  • Försöka mej på mer deckare, fantasy och klassiker(håller på att läsa Män som hatar kvinnor nu, så det är en bra start!).
  • Jag ska göra klart listan med alla mina bokrecensioner på bloggen...innan....mars. Så har man något att längta efter:D
  • Försöka läsa alla olästa böcker som står och samlar damm i bokhyllorna.
De flesta bokbloggare som skriver läsutvärderingar har nog redan gjort det för ett bra tag sedan. Men jag vill ändå säga gott nytt läsår allihopa!

3 kommentarer:

  1. Svar: Tack för hjälpen! Nu ska jag kolla på ett avsnitt och dricka en kopp te :)

    SvaraRadera
  2. Hejhej :)
    Kommer du ihåg mig? Jag var den som kom på andra plats i Göteborg!
    Det tog LITE tid att hitta din blogg då min mob. bokstavligen föll sönder på tåget hem, och naturligtvis fanns inga av mina anteckningar kvar när den väl bestämde sig att vilja starta. Så jag har fått googla lite ;)

    Hoppas du haft en trevlig jul, och hälsa din pappa:)

    Kram
    Klara

    SvaraRadera