Breaking Dawn

30 mars 2010

Norska böcker

Idag gick jag till en bokhandel på Karl Johan(i Oslo som jag befinner mej i nu:). Den var ganska stor och hade många kategorier, hyllor och framför allt böcker. Det var kul att kolla bland dom norska böckerna som översatts från svenska och bläddra bland dom som jag läst på svenska:)
Jag upptäckte några saker då jag gick runt i bokhandeln:
  • Visst ni att boken Om jag kunde drömma heter Evighetens kyss på norska?
  • Och att Michael Grants bok Hunger(andra boken i Gone-serien)har kommit ut på norska? Fast den inte gjort det på svenska? Det är ganska konstigt:/ och orättvist...
  • På Deckaravdelningen var en stor del av böckerna skrivna av svenska författare. Liza Marklund, Camilla Läckberg och Stieg Larsson t e x.

Det går bra med De rätta av Scott Westerfeld som jag läser just nu. Jag har kommit in i den nu och det är riktigt spännande! Precis som de tidigare böckerna i Ful-serien så är De rätta indelad i tre delar. Jag är några kapitel in på andra delen av boken.

(Nu har jag lagt till Lässtatus som kategori i sidelementen. Det är inte världens bästa ord, men jag vet inget bättre för tillfället.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar