Breaking Dawn

06 april 2010

I Cognac

Jag sitter på ett Internetcafe' i Royan, en stad i Frankrike en timma från Cognac. Jag har alltid tyckt att franska är ett konstigt språk, och det fick jag bekräftat för några dagar sedan: Cognac stavas inte Konjak utan Cognac, men uttalas Kånnjack. Där lärde ni er något nytt;)
Jag trodde att Cognac låg utanför Paris, men nej, det ligger i södra Frankrike. Det är otroligt varmt här, solen skiner hela dagen och det är minst 20 grader varmt. Hett. Och alla verkar tycka att det är jättekallt!
Dom är inte kloka, dom där fransmännen...
Då jag var i Paris såg jag mycket och tog en del foton. Jag ska ladda upp dom så fort jag kommer till Göteborg, vilket blir till helgen.
På bokfronten har jag kommit halvvägs in i Resan som började med ett slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar