Breaking Dawn

29 november 2010

Böcker(Det ordet säger så mycket att jag inte behöver skriva en riktig rubrik)

Tack allihopa för de tack och grattis jag fått i novelltävlingen!<3>
Igår var det första advent och smart som jag är så skrev jag inte om det fast jag är helt galen i julen...iochförsej, vem är inte det? Men men, det kanske är många som märkt att jag bytt bakgrund. Ja, det behövdes faktiskt, när det nu för en gångs skulle verkar bli en vit jul i Götet:D
Det blir nog någon slags julkalender på bloggen, får se hur...ehöm, host host, jag menar såklart att: Ni får se...
Av två kompisar från skolan(dom delar typ på boken, så jag vet inte riktigt vems den är...jo, nu är den MIN!!!>:D HEHEHE....)har jag fått låna Mossvikenfruar av Emma Hamberg, som också skrivit Linas kvällsbok 1 & 2. Dom var ju riktigt bra, får hoppas på att den här överträffar förväntningarna också.
Idag hämtade jag Tretton skäl varför av Jay Asher från underbara Majornabibblan(sista dagen och allt, måste skärpa mej!). Där passade jag förresten på att låna tillbaka det exemplar av Hans majestäts drake som jag haft i snart två månader: Jag memorerade siffran 255(nej, jag har inte kommit längre...), flyttade bokmärket till den andra Hans majestäts draken, lämnade tillbaka den första och lånade den andra. Tadaa! Så slipper man stressa med en bibblobok;)
För tillfället läser jag(förutom kämparläsandet med Temeraire)Ibland bara måste man av David Levithan. Jag var ju inte så förtjust i Nick & Norahs oändliga låtlista som hans skrivit tillsammans med Rachel Cohn, men den här verkar faktiskt bättre så långt.
Har ni läst böckerna - åsikter?
Har ni önskemål till den eventuella kalendern?

4 kommentarer:

  1. Har läst HMD, som jag sagt innan, och Ibland bara måste man. Ibland... är väldigt bra! Har recensioner på båda böckerna :D
    Jag vill läsa Tretton skäl varför så ser fram emot en recension på den :)

    SvaraRadera
  2. Började läsa Tretton Skäl Varför, men störde mig något otroligt på allting och slängde boken i väggen efter ungefär femtio sidor, haha.

    SvaraRadera
  3. Mossvikenfruar är rolig. En riktig feel-good bok :)
    Aningen orealistisk :o

    SvaraRadera
  4. Jag läste Tretton skäl varför(Thirteen reasons why) på engelska. Jag tyckte att den var skit bra, när man väl hade kommit in i den så.

    SvaraRadera