Breaking Dawn

02 december 2010

2:a december - Snön vräker ner, tiddelipom...

Något som verkligen påminner mej om vintern och julen är snön som ligger där ute. Det är -11 och har varit det i snart två veckor i rad. Det är inte vanligt i Götet. Men jag hoppas verkligen på en vit jul för Götet(och hela Sverige för den delen)i år*<:)
Varje jullov är jag uppe hos min släktingar i Norrland för att fira jul(Internet där är segt, men jag får försöka överleva. Jag gjorde ju det i somras*<:)och där är det alltid snö. Garanterat.Pengarna tillbaka om det inte skulle vara så(säger vi). Och -11 är ju ingenting där uppe, där är det bara -20 och kallare som gäller. Av någon anledning så gillar jag det. Här blåser det jämt, och blåst+kallt=olidligt kallt. Hellre -30 och vindstilla än -11 och Västkustsorkaner.
Här kommer lite snöbilder från Göteborg! *<:D

4 kommentarer:

  1. Snygga hattar metrogrejerna har fått ;)
    Jag gillar verkligen dna tomtesmilisar! De får mig att småle, på gränsen till skratt, varje gång! Så söta! *<:D
    Ha det bra! *<:D

    SvaraRadera
  2. Awesome foton! Gillar speciellt den med fotspåren.
    Håller med, hellre kallare än blåsigt.
    *<():{D}

    SvaraRadera
  3. Aha - det är tomtar! Fina bilder, gärna mer sånt.

    SvaraRadera
  4. Göteborg <3 Det är alltid en sådan fantastisk känsla att gå inne i stan med all julbelysning och julskyltningar. Men kan hålla med dig om det omysiga vädret.

    SvaraRadera