Breaking Dawn

10 januari 2011

Lite sena julklappar och ett stipendium

Jaha, så har man gått sin första skoldag 2011. Räknade i kalendern att det är 156 dagar kvar till sommarlovet...
Men jag ska inte deppa, för jag fick två julklappar idag! Hehe, lite sent, men bättre sent än aldrig:D dom är från min kompis Hera och det är böcker båda två: Catching fire av Suzanne Collins(andra delen i Hungerspelstrilogin så alla vet vad jag snackar om) med det brittiska omslaget! Så fint!<3
Och så fick jag Jadetronen av Naomi Novik, andra delen i fantasyserien Temeraire som hon är totalt galen i...TACK HERA!<3
Och inte nog med det - jag har fått ett stipendium av skolan! (det är det röda kuvertet på bilden)Jag åkte till Norrland på avslutningsdagen så jag missade det då, men idag fick jag det i handen. För att jag vann Unga Skrivare-tävlingen förra året(och nog för att jag var med i KP där jag fick en diktsamling tryckt i 20 exemplar, det har lärarna pratat mycket om) antar jag. Hur mycket då? 30 000? Haha, nej - ett presentkort på SF á 100:-, men det är jag också glad för. Men kanske mer för att jag blev nominerad till det än priset;)
Förresten så har jag börjat läsa Tio saker jag hatar med mig själv av Randa Abdel-Fattah, som jag fyndade på bokrean för 30:- för snart ett år sedan. Det går så segt med bara Millennium annars, och jag måste börja ta tag i de böcker som bara samlar damm här hemma. Jag börjar direkt!
Hur har er skolstart varit? Eller är ni lyckostar som inte börjar först senare?

4 kommentarer:

  1. Min skolstart var faktiskt bättre än väntat! Jag var pigg och glad trots att jag sovit lite sisådär. Lektionerna gick också bra. Jag tycker att man kan ha sådana bra dagar varje dag!

    Svar: Tack! Jag är inte så nervös inför operationen men jag lär nog bli det när datumet är satt och när dagen närmar sig. Haha, det är väldigt roligt att höra andras tankar om en när de bara läst ens ord!

    SvaraRadera
  2. Började redan för en vecka sedan, men det går riktigt bra. Mycket med gymnasie- / yrkesskolsansökningar just nu, beaktat att jag går ut grundskolan i vår, men har redan haft klart för mig vart jag ska i några år, så det är rätt lugnt. Med pluggandet är det hårdare, har redan hunnit misslyckas med ett fysikförhör, men det ska väl reda upp sig ... snart. Väldigt snart.
    Grattis till stipendiet förresten (:

    SvaraRadera
  3. Jag föreställde mig min skolstart med de värsta scenarion, men den var mycket bättre ;) Själv har jag bara 149 dagar kvar till sommarlovet... Men det är inte så långt! Tänk på att vi både har sport- och påsklov! :D

    SvaraRadera
  4. Svar: The Hoste verkar super. Problemet är bara att det är ganska svår engelska i den och det är inte direkt mitt starka ämne. Men jag ska försöka tror jag :)
    Grattis till stipendiet!

    SvaraRadera