Breaking Dawn

04 februari 2011

Årets tredje bok...

Ledsen för dålig uppdatering. Det är mycket i skolan men jag har inte hunnit läsa så mycket heller - bara två böcker i hela januari! Det beror nog på att jag läste Män som hatar kvinnor som det gick ganska segt med...men nu har jag läst ut Numbers; The chaos och skriver på en recension. Tyvärr blev jag inte helt imponerad av den...nästan samma saker händer där som i första boken.
Nu läser jag en bok som dom flesta hört talas om: Eragon av Christopher Paolini.
Jag tycker bäst om det andra, tyvärr läser jag pocketen med filmomslaget :(
Har hört av en del att Eragon är både lång och tråkig. Jag hoppas inte det stämmer, men har bara läst några kapitel än så länge och det ser bra ut:)
Ni som läst Eragon - säkert ganska många - vad tycker ni om den?

6 kommentarer:

  1. Jag har då åtminstone aldrig uppfattat den som särskilt tråkig eller långsam. Lång, jovisst, men tråkig? Nejdå. Jag tycker att du ska läsa den och glömma bort vad alla sagt om den så att du sedan kan bilda dig en egen uppfattning :)

    SvaraRadera
  2. Jag läste den för väldigt länge sedan, men tyckte om den. Vet inte varför jag inte fortsatte på nästa bok i serien. Borde göra det :)

    SvaraRadera
  3. Eragon och resten av Arvtagar-serien är riktigt bra! Det gäller dock att man läser dem med inte allt för stort mellanrum, då många karaktärer, platser, historia osv. förekommer, som är lätt att glömma.

    De svenska omslagen är grymt mycket snyggare än de engelska! :D

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte att den var trög och lite jobbig att ta sig igenom, men det är definitivt värt det! Den är bra, man måste bara ha tålamod, vilket jag inte alltid har med böcker ;) Dessutom blir de kommande två böckerna ännu bättre, enligt mig :)

    SvaraRadera
  5. Den är jättebra lite trög i början bara men det är en av mina favoritserier! :D

    SvaraRadera
  6. Själv tycker jag den serien är jättebra, och som med allt finns det två lag t.ex. Twilight där den ena sidan älskar den och den andra hatar den. Jag säger bara följ ditt hjärta :P

    SvaraRadera