Breaking Dawn

22 februari 2010

Bokläxa: "The woman in black" av Susan Hill

På engelskan idag fick jag höra att vi skulle ha en läxa till nästa vecka. Det var inte vilken läxa som helst. Vi skulle läsa en skönlitteratur på engelska!

Det är dock den mer lättlästa verisonen, eftersom vi tog av skolans böcker som är ganska lättlästa. Den är 57 sidor lång. Vi ska göra en sammanfattning av själva boken, om vad den handlar om och vad vi tyckte om den. På engelska...(suck)

Jag har redan hunnit läsa tre kapitel, och hittills är den väldigt bra. Om den är det hela vägen ska jag nog läsa orginalet också.

(Men om jag hade kunnat, och om vi hade haft mer tid, skulle jag ha tagit "Breaking dawn" av Stephenie Meyer, som jag har som (stor!)pocket<3)

Så nu läser jag inte bara "Svenhammeds journaler" och "Övergivna", utan även "The woman in black" av Susan Hill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar