Breaking Dawn

14 april 2010

Bokantikvariatsfynd

Mina böcker blir bara fler och fler...
Idag fick jag sovmorgon eftersom vi skulle till Naturhistoriska Muséet i Slottskogen med skolan(jag bor jättenära Slottskogen så jag cyklade dit)och dessutom slutade vi redan halv ett. Men den största delen av tiden på Naturhistoriska var jag på bokantikvariatet som dom hade och kollade bland alla böcker. Jag hittade tre stycken som jag betalade för(10:- för inbunden, 2:- för pocket; = 22:-).
  • Den första pocketen i Vargbröder-serien av Michelle Paver som jag funderat på att läsa innan.
  • Boken I skuggan av muren av Christa Laird som utspelar sej under andra världskriget. Ingen bok jag har hört talas om innan men den verkar väldigt spännande:)

Baksidetexten till den är kort och lyder så här:

En autentisk skildring från Warszawas getto under andra världkriget. Om ofattbar brutalitet och ondska, men också om stort personligt mod och gränslös kärlek.

  • En inbunden bok av Inger Frimansson som jag tänker ge min mamma till födelsedagen. Jag avslöjar inte titeln än;) men jag har bläddrat i den och den verkar vara bra och passa henne.

Jag håller på att ta bort köplänkarna i bokrecensionerna, eftersom priserna går upp och ner och man kan hitta böckerna billigare i handeln. Om du vill söka efter de billigaste böckerna på nätet kan du gå till Bokfynd.nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar