Breaking Dawn

02 maj 2010

Vårkampanjen "Luften är fri" v.18-19

Jag är med i något som kallas för Ungdomsfullmäktige. Det är som kommunfullmäktige, för unga ca 12-18 år. Vi gör saker för Göteborgs ungdomar som spelningar, evenemang och förändringar.
Varje år har UF en vårkampanj. Förra året t.ex, så ordnade vi så att skolkorten gällde tre timmar till.
Och i år ska kulturen fram. Under vecka 18 och 19 kommer Göteborg vara fullt av kultur för unga: Flashmobs, dans, litteratur, musik, kläder, konst...you name it! Den 5:e maj, nu på onsdag, kommer det vara en stor manifestation på Världskulturmuseumet med bl.a skrivarstafett, uppträdanden och en bokhörna. Där kommer jag att vara!
I Bokhörnan kommer det finnas recensioner skrivna av mej, ett bokbyte där man kan byta sina böcker mot andra och bokdisskutioner med andra boktokar. Jag kommer att vara där tillsammans med flera andra från Ungdomsfullmäktige.
Alltså, här är all viktig info:
  • Vad: Ungdomsfullmäktiges Vårkampanj 2010 Luften är fri. Manifestation med bl.a Bokhörna.
  • Var: På Världskulturmuséet bakom Universeum vid Korsvägen i Göteborg.
  • När: Onsdag 5/5, Kl: 16-20.
Klicka här för att läsa mer om Vårkampanjen Luften är fri.
Kommer du kanske att komma? Skriv i kommentarerna så blir jag glad:)

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag jobbar på Västra Frölunda bibliotek. Tillsammans med andra ungdomsbibliotekarier skriver jag på bloggen Collaget. Jag har länkat till din blogg från vår sida, eftersom vi tyckte din var så bra. www.collaget.blogspot.com. Ha det bra och lycka till med bloggandet.

    SvaraRadera