Breaking Dawn

05 juni 2010

Twilight x 4 = 8D

Idag har det varit en riktigt stor Twilightdag!
Det var Miljøfestival i Oslo och jag gick runt med pappa och kollade på alla stånden. Det fanns massor som sålde sådant som är ekologiskt och rättvisemärkt, allt från kläder och mat till böcker och elbilar. Där fanns även en bytik(man byter saker istället för att köpa)och jag gick självklart dit för att kolla. Jag trodde inte mina ögon - alla Twilightböckerna fanns där på engelska! Och ingen hade bytt dom än, fast halva dagen gått! Jag skyndade mej hem för att kolla i pappas bokhyllor efter tråkiga böcker och hittade tre stycken, sedan skyndade jag mej tillbaka.
Dom som stod där hade tydligen inte fått så många kunder, för dom sa att "du kan ta alla tre för en bok". Och jag tackade och bugade och var helt uppspelt! JAG HAR HELA TWILIGHTSAGAN PÅ ENGELSKA!(Jag har Breaking Dawn sedan innan)Och för vad? Jo, en engelsk gammal kokbok!
Tuuusen takk, kære venner! Jeg elsker er!
Alla Twilightgalna vet säkert att boken om Bree Tanner gavs ut idag, på alla möjliga språk. Jag såg den i en bokhandel på norska, med titeln Bree Tanners korte nye liv. Men jag håller mej till den svenska, som jag beställde via Bokus idag:)
Men man måste alltid ha något att se fram emot som Twilightfan, eller hur? Så jag gjorde en nedräkning till Twilight Fan Eventet då Kristen Stewart och Taylor Lautner kommer till Stockholm!:D
Ska någon annan läsa Bree Tanner-boken? Det är kul att veta vad andra tycker om samma bok, skriv bara på!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar