Breaking Dawn

18 juli 2010

Pocketpaket & Bokfrossa

Igår kom jag hem till sommarstugan, på tisdag åker jag till Tjottaheiti.
Men det viktigaste av allt efter två desperata bokbristsveckor: BÖCKER!!!
Förutom mitt Heliga Bokpaket så har ju ett paket från Bokus också legat och väntat på mej. Det innehöll dessa böcker:
  1. Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson
  2. Persikosommar av Jodi Lynn Anderson
  3. Hungerspelen av Suzanne Collins
  4. Hypnotisören av Lars Kepler
  5. Eragon av Christopher Paolini
  6. Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist(Den finns inte med på bilden, eftersom en viss boknörd till mamma bara måste läsa ut den innan jag tar tillbaka vad som är mitt.)
I princip alla är ju stora böcker, sådana som alla förutom jag läst, och deckare. Jag har väl aldrig läst en deckare i hela mitt liv! Om inte LasseMaja-böckerna räknas. Mamma trodde väl att jag höll på att bli kriminell först, hehe:D
Men det är faktiskt ingen av de här böckerna som jag börjat frossat i - än. Det var ju meningen att jag skulle fortsatt Twilightmaratonet och läst Bree Tanners andra liv och flera andra böcker när jag åkte utomlands med pappa, men JordenRuntVäskan tog med sej dom till Rom:( så jag började på The short second life of Bree Tanner, det engelska orginalet alltså, igår. Och det går faktiskt bra! Har ju aldrig läst en bok med orginalet på engelska om jag inte läst svensk översättning innan, och inte ens det har hänt särskilt ofta:D
Den och Biten av Kelley Armstrong läser jag nu, en av böckerna jag fick av min Hemlige Bokvän(som jag tror har bloggen Mitt liv, i text och bild!)som också verkar ha lite Twilighttema.
Nu när jag har gissat mej fram till min Hemliga Bokvän borde jag kanske säga vem jag skickade till. Och det var till Malin(som har bloggen Malins Hörna).
Vilka böcker borde jag prioritera och slänga mej över när jag läst ut Biten och TSSLOBT?
Vilka av dom är riktiga Måsteböcker?;)

2 kommentarer:

  1. Jag ska själv läsa Hypnotisören ... :)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt! =)
    Det finns ju en liten fara att du vill läsa dem andra böckern i serien när du läst Biten. ;-)
    Dem finns på Cdon, men bara på engelska.

    SvaraRadera