Breaking Dawn

22 augusti 2010

Fatta eld & Vampyrer suger

Det är mycket på Bokfronten nu. Först och främst måste jag bara skriva att min älskade JordenRuntVäska(som i somras glömdes kvar på ett flyg i Berlin, åkte Oslo-Rom-Oslo)är hemma igen!:D och allt är kvar, både kläder och böcker<3(Vargbröder, Tio saker jag hatar med mig själv, Bree Tanners andra liv och I skuggan av muren, välkommna hem<3:), men det känner jag mej inte så sugen på just nu:/ men såsmåningom, absolut.
På tåget hem idag läste jag ut Vampyrens märke, och ärligt talat...den var bra, väldigt bra faktiskt, men jag hade högre förväntningar än vad jag fick. Men jag ska absolut läsa nästa del i House of Night, Sveket;)
På tåget började jag på Fatta eld av Suzanne Collins(andra delen i Hungerspelstrilogin). Jag har tänkt på att läsa den så nära inpå Revolt(den tredje delen som kommer ut i höst)som möjligt, men jag kan inte vänta längre^^ dessutom blir mitt Hungerspelsläsande ganska jämt fördelat: Hungerspelen i juli, Fatta eld i augusti och Revolt i början av oktober.
På måndag börjar åttan för mej(AAHH! BETYG!), så imorgon ska jag ta en tur på stan;) och även se Vampyrer Suger på bio med Henry. Vad beträffar trailern är det ju en riktigt bra parodi!
Ni som redan sett Vampyrer suger - hur var den? Och alla Hungerspelsnördar - levde Fatta Eld upp till era förväntningar jämfört med Hungerspelen?

4 kommentarer:

  1. Fatta eld lever helt klart upp till förväntningarna! :)

    SvaraRadera
  2. SVAR: Ja, jag är lite spänd :P Roligt att vi ska se den samma dag :)

    SvaraRadera
  3. Såg Vampyrer Suger i fredags. Den var väldigt rolig, men.... jag vet inte hur mkt jag ska berätta (vill inte förstöra din upplevelse). Men jag kan garantera dig väldigt många skratt :D

    SvaraRadera
  4. Fatta eld var lika bra som den första, om inte bättre. Ibörjan kan den vara lite trög, men jag kan lova dig att den äger i slutet. Tuvär slutar den lika tvärt som den första :(
    Den första boken i house of night var jätte bra men jag blev besviken på andra

    SvaraRadera