Breaking Dawn

13 augusti 2010

Kulturkalas: Tisdag, onsdag och torsdag

tisdagen startade Göteborgs Kulturkalas. Jag var inte där någon längre stund, men jag hann med att:
  • Titta på allt fint^^
  • Cykla smoothie. Man häller ner frukt i en mixer och trampar på, 40 spänn, men den var god!:9
  • Se Carola live! Vilket jag aldrig gjort tidigare. Hon sjöng Elvislåtar(jag kan inga...)på Götaplatsen.

onsdagen blev det inget Kulturkalas. Jag åkte till Delsjön och badade med Minna.

Lite fakta om våran badtur:

  • Klockan var halv åtta när vi kom fram
  • Det började regna, så vi la våra regnjackor över våra saker(min ide;)
  • Som sagt var så började det regna, men det var varmt när vi hoppade i
  • Vi var inte ensamma. Några killar var på bryggan och skröt om ven som hade störst bröstvårtor(Det perfekta nöjet på stranden, passar alla i familjen.)
  • Vi gick upp, åt kolor och drack vatten och skakade som attan.
  • Sedan hoppade vi i igen!

Tack för en underbar dag, Minna!

Torsdagen blev däremot en Kulturkalasdag. Jag mötte Astrid, Elin och deras mamma, sedan gick vi runt och såg på de europeiska marknaderna i Brunnsparken(rekommenderas!). Vi delade på två churros(spanska våfflor, sådana dom säljer på Liseberg på julen fast godare. Rekommenderas!)som jag beställde på spanska.(Jag kan inte spanska. Det blev så här: Ono churros. Si. *räcker fram pengarna* Gracias. Adios.x)

Jag och Astrid gick till Kanaltorget där Leve Klotet höll hus. Finfina kläder fanns där, men vi köpte inget(dyrtdyrtdyrt). Men sedan gick vi till Götaplatsen och trängde oss förbi alla för att komma fram till Odile och Carro! Sedan kom Amanda Jenssen och sjöng. Hon var bra. Det här gjorde hon:

  • Sjöng en sång tillägnad korvkiosken nere på Avenyn.
  • Sjöng massor av sånger jag inte kan.
  • Sjöng så högt att jag fick riva av blad från mitt programblad och stoppa i öronen x)
  • Sjöng Happyland!:D

I övrigt har jag nu haft över 2000 besökare på bloggen sedan februari:D och kommit halvvägs genom Döden i dina ögon. Första halvan är godkänd;) Vad tycker ni som läst den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar