Breaking Dawn

10 oktober 2010

Beautiful Blogger

På grund av skola, läxor och allt som tillhör en fjortonårings vardag har jag inte hunnit skriva klart det här inlägget förrän idag. Jag blev verkligen glad när jag fick höra att jag tilldelats en Beautiful Blogger-award inte mindre än 8 gånger!
  • "Skriver riktigt bra recensioner och får en att vilja läsa alla böcker hon skriver om! Bra boktips får man alltid där!" - Amelies boktips
  • "Underbar blogg och underbar bloggerska! Färgstark med många intressanta inlägg! Jag skulle gissa på att hon är den som jag har fått flest kommentarer från (hon är iaf en av dom), vilket jag verkligen uppskattar :D" - Vitgulstrumpa
  • "Den här bloggerskan har kommenterat min blogg väldigt mycket som gör att jag gillar henne och hon har en sjyst hemsida också om böcker!" - Photos and books by Frida
  • "Bra blogg som ständigt uppdaterar med kuliga recensioner och som och har ganska lik boksmak som jag själv." - BokNea
  • "Vampyr och Hungerspels-galna Addikoko förtjänar en award för inspirerande recensioner!" - Sofies bokblogg
  • "För att hon har en jätte bra och roligt blogg som ständigt skriver." - Adde's BokBlogg
Nåja, när man fått den här underbart vackra awarden ska man...
... klistra in awardbilden i sin blogg för att visa att man fått den. ... tacka och länka till den som nominerade en. ... nominera sju andra bloggare och länka till dem. ... berätta sju saker om sig själv.
Det här är bloggarna jag nominerar:
  • Chokladbloggen där det skrivs bra och mycket om den underbara gudagåva vi kallar choklad!
  • Hyllan som lever upp till sitt namn med en bokhylla varje vecka och de underbara Strösselcitaten som jag älskar!
  • En bok om dagen skriver bra om böcker och har även ordnat flera bokbyten som jag fått ha äran att vara med i:)
Och det blir några nomineringar tillbaka också...(var lite tveksam till det här men hittar inga andra bra bloggar som inte fått awarden)
Sju fakta om mej kommer här!
1. Jag skriver mycket även om jag inte har lagt upp något av det på bloggen(förutom mina recensioner, förstås:). Det handlar om noveller, dikter och även en bok som snart borde vara färdigskriven...fast hur det blir med den får man se;)
2. Jag är mer eller mindre Twilightgalen men innan jag läste böckerna tyckte jag att det var töntigt att gilla Twilight. Dessutom tyckte jag att allt bara var skräp även när jag läst första boken - tills jag läste När jag hör din röst. Det jag som tyckt att Twilight var skräp var borta.
3. Jag har tyska som språkval och tycker det är ett fint språk till skillnad från vad många tycker. Jag har varit i Tyskland flera gånger och tycker det är ett fint land som jag längtar efter att besöka igen!:)
4. Min pappa kommer från Syrien där man pratar arabiska men själv kan jag inte så mycket :# bara så att jag kan prata "vardagligt" med mina släktingar eller beställa något men annars är det tvärstopp.
5. Jag tycker om biologi för där ingår ju sex och samlevnad...>:D
6. Jag är vän om miljön och handlar mycket secondhand(billigt, unikt och miljövänligt!;)och tjatar alltid på pappa att köpa ekologiskt(mamma har inga problem med det).
7. Jag älskar rutiga skjortor, randiga knästrumpor till piratbyxor och vida, vida ärmar på kläder^^

7 kommentarer:

  1. Grattis! du kanske har missat det men du ahr fått en Award från mig med=D

    SvaraRadera
  2. Åh, tackar så hjärtligt! Och ursäkta att du inte fick någon motivering av oss, det ska vi tänka på tills nästa gång.
    /L

    SvaraRadera
  3. Åh tack så jättemycket, vad glad jag blir! :) Jag återgäldar komplimangen genom att säga att jag gillar din blogg och har fått många bra boktips härifrån. Är grymt imponerad över att du bara är 14 år, du är så bra på att uttrycka dig och jag tror att du har en framtid som journalist eller skribent i någon form om du bara vill det :)

    SvaraRadera
  4. Tack så väldigt mycket! :)

    SvaraRadera
  5. det gör inget, kan hända alla=)

    SvaraRadera