Breaking Dawn

05 september 2010

Värsta boken, värsta grejen!

Haha, ska jag skratta eller gråta? Kanske bäst att skratta. Gråta kommer man ändå göra förr eller senare.
Självklart så gav sej förkylningen inte med sej i torsdags utan höll i sej till fredagen. Jag var hemma från skolan(IGEN...min kropp verkar stöta bort fredagar)och har gjort slut på två askar näsdukar(rekord kanske?;-')och ätit mej full på halstabletter och Alvedon. Och danslägret? Nej, jag kunde såklart inte följa med. Snyft:'(
Men jag har haft hela helgen på mej att läsa Hunger. Det är jättespännande!<3
Nästa bok blir en som jag fick igår...
Jo, det finns en projekt som heter Värsta boken. Det är som Bookcrossing, det tror jag att de flesta känner till. Om inte: Man läser en bok. När man läst ut den lämnar man den på en plats där någon annan kan få tag på den(buss, skola, butik)och så går boken runt. För ett tag sedan anmälde jag mej som frivillig att hjälpa till och dela ut VB-böcker men visste inte vilken dag det skulle vara. Det visade sej vara igår, och eftesom jag kände mej lite bättre då så stack jag ner till Stadsbibblan vid Götaplatsen och hjälpte till att dela ut böcker.(Läs mer om Värsta Boken här.)
Det fanns hur mycket böcker som helst! Ett tag var jag i chocktillstånd(skämtar inte. Man skämtar inte om sådana här saker, vet du), vi som skulle dela ut fick ju välja varsin bok till oss själv först! Det fanns många böcker jag läst, som Boktjuven, Linas kvällsbok 1& 2 och Vampyrens märke. Det fanns hur många exemplar som helst av En liten chock av Johanna Lindbäck(minst femtio, skojar inte...en STOR chock...)och flera andra jag inte kommer ihåg.
Till slut valde jag Guldkompassen av Philip Pullman(som jag inte tror är helt okänd;). Den ska läsas efter Hunger.
Det var kul att stå där och kolla vad folk valde, peka och säga "Den där är jättebra, den tycker jag att du ska ta" och "Tja...den här skulle du kanske tycka om" och "Oj, den här jag inte läst men det ska jag nog göra".
(Bilden är tagen i slutet av bokutdelningen...så det är inte så många böcker kvarx)
Jag har visserligen varit sjuk, men också väldigt, väldigt lat...recensionen till I det här trädet kommer nästa vecka!
Har ni läst Guldkompassen? Eller varit med på något Bookcrossingevenemang?

5 kommentarer:

  1. Guldkompassen är riktigt bra! Jag önskar att de gjorde såna roliga projet i Stockholm också :D

    SvaraRadera
  2. sv:
    haha, nä inte jag heller, det var första gången haha men....

    otur i spel- tur i kärlek ;)<3

    SvaraRadera
  3. Kul att du tyckte det var roligt. Vi (ungdomsbibliotekarierna) tycker det är lika roligt varje gång vi delar ut, det brukar vara helt hysteriskt och folk brukar slita i böckerna och så rabblar man tusen boktips på mindre än en timma! Kommentera gärna om böckerna ni hittar på collaget.blogspot.com eller maila oss en recension så lägger vi in på vår blogg. Vi delar även ut nu till helgen på Bok och Biblioteksmässan i GP:s monter, fre 15-16 och lö 14-15.
    /Jennie Wangel,V Frölunda Bibliotek

    SvaraRadera
  4. Vi hade värsta boken hos oss också och jag valde Tillsammans av Denise Rudberg, har dock inte hunnit läsa den än.

    SvaraRadera