Breaking Dawn

22 oktober 2010

Något att njuta av i helgen:)

För några veckor sedan mejlade jag Pocketförlaget och bad om att få ungdomsböcker att recensera på bloggen. Och dom svarade ja!:D Det glömde jag såklart att skriva om, menmen, nu har alla pocketarna kommit. Hela 9 stycken:
  • Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn av Bjørn Sortland
  • Så värt av Martin Jern
  • Kulor i hjärtat av Cilla Naumann
  • Ibland bara måste man av David Levithan
  • Var är Alaska? av John Green
  • Vampire diaries - Uppvaknandet & Kampen av L.J. Smith
  • Vamire diaries - Vreden & Återkomsten av L.J. Smith
  • Nick och Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn
  • Justin Case av Meg Rosoff
Jag får se i vilken ordning jag läser dom, jag får ta och klämma in några andra böcker emellan också;) Jag har börjat på Så värt av Martin Jern och inte kommit så långt än, men nu är det helg och då har man mycket tid att läsa:D
Har ni läst någon av de här böckerna? Någon som ni vill läsa?

9 kommentarer:

  1. åå lite avis vill också ha grattis böcker xD
    Jag har läst vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? det var ganska bra ganska speciel bok skriven på ett anorlunda sätt liksom men absolut läsvär

    SvaraRadera
  2. Gud vilken lyx du fick då! :O

    Jag har läst Vampire Diaries bok 1-3 på engelska. En bra serie, tyvärr tröttnade jag lite efter tredje och har ännu inte läst fjärde som jag har väntandes i bokhyllan. Men det ska bli intressant att höra vad du tycker om dem :) (och de andra böckerna ovan såklart! ;) )

    SvaraRadera
  3. Haha, du fick precis samma böcker som jag efter att jag frågade dem, fast jag fick två till. Jag har, än så länge, läst "Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn?" och första delen i Vampire Diares.
    Inte helt fel att få gratis böcker, minsan! :)

    SvaraRadera
  4. Är det alltså bara att fråga om man kan få böcker att recensera på bloggen?

    SvaraRadera
  5. sv: ja den låter värkligen bra så jag tänkte sätta mig och läsa den nu en stund=)

    SvaraRadera
  6. Vad häftigt att få böcker att recensera. Det blir liksom ett intyg på att man har en bra blogg :D
    Var är Alaska? är verkligen superbra!

    SvaraRadera
  7. Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn?, Ibland bara måste man, Var är Alaska?, Nick och Norahs oändliga låtlista och Justin Case har jag läst. Jag gillade alla förutom Justin Case. Var är Alaska? är faktiskt en av de bästa böcker jag läst! Underbar :)

    SvaraRadera
  8. Hej

    Det ska bli riktigt roligt att fundera ut ett bra bokpaket till dig men svårt för du verkar redan ha läst allt.

    Jag ser fram emot att läsa svaren på frågorna och leta runt på din blogg.

    SvaraRadera
  9. Nick och Noras oändliga låtlista, Så värt är hur bra som helst. både böckerna är jätte bra speciellt Nick och Noras oändliga låtlista. :)
    Det finns en film också. =)

    SvaraRadera