Breaking Dawn

20 oktober 2010

"Ursäkta att man vill bli lite älskad" av Johanna Thydell

Nora Jonasson är en helt vanlig tjej. Hon har inga problem hemma, skär sej inte i armarna eller stoppar fingrarna i halsen. En helt vanlig tjej som ändå inte är riktigt nöjd med sitt liv.
Nora går på gymnasiet i andra ring med bästisarna Lisa Lövely Lind(Af medellängd, af normalvikt, af felfri)och Jossan. Pojkvän? Haha, skulle NORA JONASSON ha en kille? Nej, jag fattade väl att du skojade. Huh, ett tag trodde jag verkligen att du menade allvar...fast jag ska säga dej att hon kanske får en snart. Sylvester på franskan verkar ju lite intresserad(Stallone hjärta Nora Jones?)och favvobrorsarskompisen Stoffe har Nora via en bortglömd skiva fått en del kontakt med på sistånde. Och efter just Stoffes fest joinar en tredje kille Noras beundrarskala...
Johanna Thydells tidigare böcker I taket lyser stjärnorna och Det fattas en tärning är båda jättebra men går inte att jämföra med den här. Inte betygsmässigt, bara i handlingen - det är en helt annan story.
Det flöt på från första till sista kapitlet(väldigt korta, i like!;)och det är verkligen skitkul att lära känna Nora och hennes liv, alla karaktärer också, dom känns så färgstarka på på något sätt.
De noriska ordspråken som pryder nästan var femte sida är helt underbara:D vill du höra dom? Då får du ta och läsa boken...
Betyg: 10/10
Andra böcker av Johanna Thydell:
  • I taket lyser stjärnorna
  • Det fattas en tärning
  • (Har inte skrivit någon recension till dom men har läst dom och båda är jättebra;)

3 kommentarer:

  1. Hmm, blir sugen på att läsa den nu :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska låna den av en kompis så den är i mina händer om bara några dagar!!! Det är tur för jag tror inte att jag skulle klara mig utan den mycket längre nu...

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, riktigt bra, precis som Johanna Thydells anda böcker. De går inte att jämföra, de är fantastiska var bok på sitt sätt! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera