Breaking Dawn

18 december 2010

Litet bokinlägg

Jag är inte duktig på att hålla koll på julkalendern här...förlåt säger jag till alla som följer bloggen! Hoppas ni står ut *<:P för snart är det jul!
Jag har börjat läsa The Vampire Diaries på svenska - Uppvaknandet och Kampen. Jag följer ju TV-serien(som jag älskar)och jag kan säga att TV-serien är en helt annan historia än böckerna. Hittills tycker jag bättre om TV-serien, i böckerna är nämligen Elena en ytlig, populär tjej som alltid får vad hon vill. Och när hon inte får Stefan ska hon minsann få honom, "om hon så ska dö". Ja, hur smart är man om man tänker så...?
Men jag får fortsätta och se*<:)
Har ni läst Vampire Diaries? Är dom lika bra som TV-serien?

8 kommentarer:

  1. Precis som du så älskar jag tv-serien. Därför vågar jag inte riktigt börja på boken av rädslan att bli besviken xD

    SvaraRadera
  2. Har läst böckerna, och föredrar dem framför TV-serien, till skillnad från många andra, verkar det som.

    SvaraRadera
  3. Läste böckerna länge innan tv-serien kom, älskar dem men har aldrig lyckats fastna för tv-serien på riktigt. Stör mig för mycket på allting när jag tänker på böckerna, haha.

    SvaraRadera
  4. Jag läste första halva boken på Vampire Diaries men den var inte så bra, men älskar tv-serierna ! :D

    SvaraRadera
  5. Har länge tyckt om några låtar med Adam Lambert, men nu har jag precis lyssnat igenom hela albumet. Asbra! :D
    Önskar mig det i julklapp^^

    SvaraRadera
  6. Jag har läst den som du gör fast på engelska och jag säger bara: lägg ner boken och ser på tv-serien istället!

    SvaraRadera
  7. Jag är tokig i TV-serien, och var också lite småbesvkigen på boken i början. Från början är Elena är en blond, ytlig och tyken High-school tjej som du skriver, men hon förändras verkligen. Läs andra volymen också och jag lovar att du kommer bli som beroende. Den är superbra.

    SvaraRadera
  8. Jag läste böckerna för flera år sedan och älskade verkligen dem. Men man får tänka på att böckerna och TV-serien är två helt skilda berättelser. Eftersom de har ändrat så mycket av handlingen och karaktärerna i serien. Så böckerna är värda att läsa, så länge man inte förväntar sig att de ska vara precis som serien =)

    SvaraRadera