Breaking Dawn

03 januari 2011

God jul & gott nytt år allihopa!

Innan något annat sägs eller skrivs - GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!
Nu har jag varit i Norrland i snart två veckor. Jag har firat julen med min mormor, mamma, moster och mina kussar, riktigt kul att träffa dom igen:) men i Örarna finns det inget Internet tyvärr och bussarna till Luleå har gått 6 på morgonen, så jag har levt i utan Internet i snart två veckor! Nu är jag hos min kussar några mil bort, och dom har Internet(HalleLule'!), så nu blir det många inlägg på en gång.
Läget i Norrland: Snö överallt. Solen går upp nio och ner två. Temperatur från -10 till -30. Men jag har hunnit med att ta många fina snöbilder - dom ska jag lägga upp senare;)
Bilder kommer senare, men det här fick jag i julklapp:
  • En virkad arigumi och ett halsband av min manga - och japangalna kusse
  • En speldosa och en minitavla av alla kussar och min moster
  • 200:- från mormor
  • Vampire academy av Richelle Mead, Gone av Michael Grant, Månskensvargen av Elvira Birgitta Holm, Numbers och Numbers 2: The chaos av Rachel Ward av mamma.

Jag har hunnit läsa lite böcker sedan min datatillgänglighet kraschade:
  • Uppvaknandet och Kampen och Vreden & Återkomsten av L.J. Smith
  • Vampire academy av Richelle Mead

Och nu läser jag Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson, som jag fick av pappa i julklapp, och Det blåser på månen av Erik Linklater, en bok som jag fick när jag var liten och fortfarande tycker om.

Framöver kommer det inte existera särskilt välskrivna blogginlägg här, tyvärr. Hoppas ni står ut med det ett tag!

5 kommentarer:

  1. Vart i Norrland är du nu? :o :)

    SvaraRadera
  2. Det låter ändå rätt mysigt att vara utan internet ett tag. Man kan liksom koncentrera sig på andra saker och ha roligt. Månskensvargen är jag lite sugen på. Ser fram emot att få höra vad du tyckte :)

    SvaraRadera
  3. SV: Om du tyckte om vampire academy kommer du älska resten av böckerna :D Genom dina ögon är också en av mina favorit böcker :)

    SvaraRadera
  4. Visst är norrland underbart!?
    Jag är i för sig i västerbotten men det är ju också norrland!:D

    SvaraRadera
  5. Det blåser på månen är en av mina stora barndomsfavoriter, tänker ofta på Dina och Dorinda.

    SvaraRadera