Breaking Dawn

27 mars 2010

Earth Hour och lite om veckans TV

Nu sitter jag i mörkret och njuter av de tända stearinljusen. Earth Hour har börjat och kommer att vara i drygt en halvtimma till.
Jag har en egen laptop som klarar sej utan ström i två timmar, så jag slösar ingen energi nu. Ganska smart, tycker jag;P och nu ska jag och mamma äta krusbärspaj(som gjordes innan Earth Hour, såklart) som är jättegod!
Tidigare såg jag på sista avsnittet av Tillbaka till Vintergatan - Vid Vintergatans slut på TV. Jag har nu sett alla 10 avsnitten som visats i 10 veckor, och hela TV-serien var väldigt bra. Slutet kändes lite overkligt, som om allt plötsligt ordnades och "så levde dom lyckliga i alla sina dagar". Men jag ska inte klaga, spänningen höll till det sista avsnittet. Om du vill se alla avsnitten på nätet kan du gå till SVT Play och se dom. Klicka här för att komma till Vintergatans hemsida.
Jag tittade på Let's Dance-finalen i fredags men blev besviken. Jag fattar inte vad Magnus Samuelsson menade med att "jag tycker att en man ska vinna i år". Det har bara vunnit män i svenska Let's Dance förutom Mat-Tina! Dessutom tycker jag att Claudia förtjänade att vinna. Claudia eller Willy. Så jag blev besviken på att Mattias vann:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar