Breaking Dawn

12 maj 2010

Chokladbollens Dag 2010

Först och främst: Det gick jättebra på Big Bang-konserten igår! Och så fick jag ju sovmorgon idag:)
Näst och nästfrämst: Chokladbollens Dag som jag bestämde mej för att flytta till idag.
Så här såg mitt schema sett ut:
ca kl: 07:45. För att förbereda mej inför chokladbollarna laddade jag upp med några bitars Marabou Frukt & Mandel och varm choklad med de resterande marshmallowen från Det Vårsköna Bokpaketet:9 och som ni kanske ser så är bilden tagen några sekunder efter frukostens start:)
ca kl: 12:15. På bambarasten gick jag och några andra ner till Brunnsbotorget och köpte varsin delicatoboll:) de andra tog kokos, jag tog pärlboll.
ca kl: 15:00. Jag tog laptopen till köket med Icas chokladbollsrecepet och följde receptet där. Halverade det bara, så det blev lite matte också;)
kl: 15:35. Framför 19TumsTeven och Simpsons i repris från igår fanns en bricka med te och chokladbollar på, redo att ätas!
De var väldigt goda, bara lite för mycket kaffe:)
Jag vet inte exakt hur många chokladbollar jag åt idag, men det var över 10 stycken, helt säkert;)
Har ni firat Chokladbollens Dag, redan igår? Hur då, isåfall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar