Breaking Dawn

13 maj 2010

Premiär för Liseberg!

Idag är det Kristi Himmelfärdsdag. Jag har ingen aning vad det är för något, men att man är ledig kan ju bara betyda att det är positivt:) och det firade jag med att premiära på Liseberg!
Jag gick dit med min kompis Minna och var där hela dagen. Vi åkte MåsteÅken(Balder, Kanonen, Lisebergsbanan och FlumeRide), Kållerado(3 ggr, vilket resulterade i blöta tjejer och blöta kläder, blöttblöttblött)och flera andra jag inte kommer ihåg just nu. Det var skitkul! Och fastän det var en Gul dag så var det inte helt fullt, kan ju ha berott på det gråa vädret.
På vägen ut satsade vi på Plopphjulet: Jag på nummer 14, Minna på 15. Och hur kan man ha sådan tur? Minna vann 2:a pris, två Plopp. Men hon var jättesnäll och gav mej en halv halv(Hälften av en chokladkaka)!<3>
Imorgon ska jag åka till stan och kolla på kläder. Nästa vecka åker ju Flickkökren till Stockholm och där ska vi ha enfärgade röda, gula, oranga och vita kläder(vilket jag inte har, enfärgat är inte min stil)på konserterna. Passar bra att jag då fått ett gratis presentkort på Cubus för 200:- från GratisBio:)
Har ni varit på Liseberg iår då? Eller ska ni åka dit om ni får chansen att komma till Götet?;)

2 kommentarer:

  1. Kristi himmelfärds dagen är när Jesus åkte till himlen!

    SvaraRadera
  2. Jag trodde det var under Påskdagen...:?

    SvaraRadera