Breaking Dawn

26 augusti 2010

Åttan...dividera med två...mellan fyra böcker

Måndagen var min första dag i åttan. Jag har fortfarande inte kommit över chocken när jag fick mitt schema(nio-två, nio-fyra, åtta-fyra, åtta-tre, åtta-fyra, hur ska jag överleva?).
Vi hade samarbetsövningar hela tisdagen men på onsdag körde skolan igång på riktigt(åtta-fyra). Något som var kul var kemin som jag inte haft innan. Vi fick smaka på något natriummedel som såg ut som salt(saltare än saltast)och något annat som liknade socker(sötare än sötast och surare än surast. Tänk er det. Och sedan dubblar ni det några gånger. Jag var inte ensam vid handfatet efter det). Annars, inget utöver det vanliga:/
När jag var på väg hem igår fick jag världens huvudvärk och sov så fort jag var hemma. Kunde inte gå till skolan idag och har varit hemma, det blir nog så imorgon också.
Har bl.a läst igenom alla mina Ensamma Mamman-böcker;)
Igår läste jag även ut Fatta eld, men en recension är lite mycket begärt i mitt tillstånd just nu. Kan bara säga att den levde upp till mina förväntningar;)
Men jag fortsätter mellan mina fyra böcker och har läst hälften av
Syskonkärlek.
Jag älskar omslaget<3
Sedan ska jag läsa om Övergivna av Michael Grant. Den andra delen, Hunger, har ju kommit ut på svenska men det var ett halvår sedan jag läste Övergivna och jag har glömt en del sedan dess...men efter det ska jag äntligen läsa Hunger;)
Har någon av er redan läst Hunger? Eller ska ni också göra det?

1 kommentar:

  1. Våra dagar är alla 8.15 utom på fredag 9-14, du hade edt mkt korvigare!
    Vad tycker du om syskonkärlek hittils då? håller med älskar omslaget!

    SvaraRadera