Breaking Dawn

06 augusti 2010

Dagens köp: En hemlighet

På väg hem från frissan idag(klippte mej, ganska snyggt faktiskt;)gick jag in i Mariaplans Bokhandel. Dom brukar ha lite utförsäljning utanför butiken, och deras böcker är oftast några kronor billigare än hos Akademibokhandeln, Bokia och dom butikskedjorna. Så det brukar vara dit jag går för att köpa sistaminutenböcker;)
Jag hittade en bok som heter Hemligheten och är skriven av Sophie McKenzie för bara 20:-, och slog såklart till!
"När Lauren börjar nysta i sitt förflutna ställs hela hennes liv på ända. Hon har alltid vetat om att hon är adopterad, men plötsligt är hon en mörk hemlighet på spåren. Kan det verkligen vara så att hon som bebis blev kidnappad från sin biologiska familj i USA och bortadopterad till England? Lauren bestämmer sig för att ta reda på sanningen. Det visar sej snart att allt är betydligt mer komplicerat och mycket mer farligare än hon någonsin hade kunnat drömma om."
Låter ganska spännande, eller hur? Någon som läst den?:)

5 kommentarer:

  1. Oj, 20 spänn! Jag hade lugnt också köpt den! Jag har inte läst den men jag funderade på det i våras.. men det blev inte av. Men någon dag så.. ;)
    Ska bli kul att höra din åsikt sen :)

    SvaraRadera
  2. Oj den var verkligen inte dyrt!
    jag har i all fall läsat, den ( och då var den verkligen dyrareXD )
    ja alla fall så tycker jag att den var helt okej och verkligen läsvärd men inte den bästa bok man har läst men ändå läsvärd.

    SvaraRadera
  3. 20 kr! Shit vad billigt! Och den var helt ny?!?!?!

    SvaraRadera
  4. Har läst den, och den är väldigt bra. :3 Dock måste jag säga att den svenska titeln är väldigt dålig. VÄLDIGT dålig. På engelska heter den "Girl missing" - wooh vad bra översatt ...

    SvaraRadera
  5. SV: Haha, ja, det är många titlar som översätts lite knäppt xD "Om jag kunde drömma"...som om hela Twilightsagan handlar om att Edward drömmer...vilket den inte gör.

    SvaraRadera