Breaking Dawn

28 augusti 2010

Ett tillkännagivande

Igår kom jag fram till att jag har ett problem. Ett väldigt allvarligt. Lova att inte säga det till någon, men...
Jag läser alldeles för mycket.
Bara den här månaden har jag läst sex, snart sju böcker. Det är inte normalt för mej. Och grejen är att jag har börjat läsa böcker snabbt! Inte en trehundrasidorsbok på tre kvart(som en annan bokgalning jag känner)men på en dag. Det går inte! Jag vill inte! Jag vill ha en bok i mina tankar ett tag för att kunna fundera: Varför gjorde den personen så? Hur ska den göra nu? Kommer den att göra det eller kommer dom göra så? Ska det hända? Ska det inte hända? Osv...
Igår började jag på I det här trädet av Katarina Kieri & Per Nilsson(mamma var supersnäll och svängde förbi stadsbibblan bara för att hämta Övergivna som kommit fram, och då hade I det här trädet också gjort det. Så jag tar Gone-serien efter den. Tack mamma^^:)och läste över hälften på en enda gång. Innan jag skulle sova tvingade jag ifrån mej boken, för jag ville faktiskt ha något kvar till morgonen!
Jag är en inte så gammal bokslukare(drygt ett år), så sådana här små problem är säkert inte så ovanliga den första tiden. Men har någon där ute något tips mot att jag inte ska få sådan ångest när jag läser "för mycket"?

1 kommentar:

  1. Testa att läsa flera böcker samtidigt ;) Då kan du läsa lite i varje så att alla håller på längre :)

    SvaraRadera