Breaking Dawn

31 augusti 2010

Höstprojekt(bättre namn sökes)

Det skadar aldrig att läsa om böcker! Och nu är jag nio kapitel in på Övergivna av Michael Grant. Hunger(Andra delen i Gone-serien, Övergivna är den första)beställde jag från Kulturbutik.se för 140:-. Jag har alltid beställt från Bokus innan, men upptäckte att Kulturbutik är några kronor billigare(Med Hunger som exempel: 151:- på Bokus, 140:- på Kulturbutik.).
Så här när allt börjar på nytt under hösten: Skolan, dansen(dansar folkdans, låter hur töntigt som helst men är hur roligt som helst;)och allt helt enkelt drar igång igen, känner jag för något nytt på bloggen. Det låter hur löjligt som helst(det tycker ivilketfall jag), men jag tänkte ha ett litet projekt under hösten(sa ju att det lät löjligt...).
Jag blev en bokgalning för lite mer än ett år sedan och bokbloggen kom upp i januari. Det är alltså en del böcker som jag läst innan dess och det är ju lite tråkigt att det inte finns några recensioner till dom på bloggen, eller hur?:/ Så i höst tänker jag skriva dom. Jag kommer inte ihåg alla böckers innehåll(Vadå? Tror du jag är Einstein eller?)så det är ju ett utmärkt tillfälle att läsa om dom!:)
Dessa böcker kommer vara med i Höstprojektet(kan komma fler):
  • Sandor slash Ida av Sara Kadefors
  • Natthimmel av Sofia Nordin
  • Decembergatans hungriga andar av Ulrika Lidbo
  • Skunk av Sheba Karim
  • I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell
  • Det fattas en tärning av Johanna Thydell
Jag ska reservera alla på bibblan(Förutom Det fattas en tärning som jag har) och sedan får det bli som det bli med läsningsordningen;) iochmed alla andra böcker jag ska läsa får det nog bli flera samtidigt ibland.
Vad tycker ni om det här Höstprojektet...nää, det låter inte riktigt klokt. Namnförslag?;)

4 kommentarer:

  1. Har du jämfört priser med Adlibris? De brukar alltid vara billigast ;)

    Jag överväger starkt att börja läsa den där serien :)

    SvaraRadera
  2. haha har aldrig kollat in den bokhandeln, brukar beställa på Adlibris där är det oftast nån krona biligare och framför allt fraktfritt så då blir det ganska stor skilnad=)

    SvaraRadera
  3. SV: Har kollat Adlibris flera gånger, men är faktiskt lite dyrare där än på Kulturbutik:/ iaf Hunger: 149:- kostar den där.

    SvaraRadera
  4. Det är synd att böcker (speciellt "hårda") är så dyra. 100+:- liksom... När jag skulle beställa Hungerspelen och Fatta Eld var jag snål och köpte de som pockets (49:-), istället för de vanliga (129:-) som har såå mycket snyggare framsida!

    SvaraRadera