Breaking Dawn

17 augusti 2010

Kulturkalas: Fredag, lördag och söndag

(Tisdag, onsdag och torsdags Kulturkalas kan ni läsa om här.)
Det blev ännu en tur till Delsjön på fredagen. Astrid följde med mej och vi badade ett tag, sedan gick vi upp och försökte grilla. Försökte. Tändningspappret(ellervaddetnuheter)blåste iväg och det blev lite panik med vatten...-_-' sedan tog tändstickorna slut och jag satt och surade. Men så rykte det lite från grillen...den hade tänts på! 8D Lite grann iallafall. Vi tog fram paraplyet, skyddade elden och grillade^^ sedan hoppade vi i igen. Kallt som attan först, sedan vänjde vi oss. Eller, det var väl snarade så att vi domnade och inte kände kylan längre xP
Lördagen var jag med mamma på Kulturkalaset. Vi åt thaimat vid Kungsportsplatsen(ekologisk kycklinggryta, jättegod!) och gick sedan till de europeiska marknaderna i Brunnsparken. Där fanns det ett stånd som sålde superfina väskor och smycken. Jag köpte en väska^^
Vi gick förbi ett finskt stånd som sålde vantar och ylletröjor(Det kanske är lite kallare i Finland, vad vet jag, men jag tror inte att det behövs vinterkläder där nu...), och dom hade hjortonörhängen! Och jag älskar hjorton, tyvärr finns dom inte i fina Gbgområdet:( så jag köpte ett par och sa Kiitos:)
Sedan såg vi Göteborgs Killkörs sista konsert:( ni är bäst!<3>
söndagen var det Rix FM-festival. Egentligen inga bra artister, förutom båda Erikarna, EMD och Ola. Menmen, om man motionerar när man står så har jag tränat i tre timmar;)
Kulturkalaset är slut för i år. Men jag är nöjd med min Kulturvecka!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar