Breaking Dawn

19 september 2010

En inte så dum söndag, faktiskt!

Idag hade vi två konserter med Flickkören, en i Domkyrkan och en på underbaraste Liseberg(inte stora scenen, men Taubescenen;)! Dom konserterna hade vi med Adolf Fredriks Flickkör från Stockholm(som vi besökte i våras)som är på besök i Götet. Jag kunde låtarna någorlunda bra, hehe^^ nu blir det öva av inför Kungabesöket!(Det är iofs riksdagen har jag sett nu...men sak samma x)
Sedan åkte jag på Liseberg med en annan tjej i Flickkören, Hera. Jag fick henne att åka Kanonen för första, andra och tredje gången i sitt liv:
"Nej! Nej! Jag ska ALDRIG ALDRIG ALDRIG åka Kanonen!"
*Fem minuter senare efter en Balderåktur och mycket övertalande*
"Nehehej, Aida! Hur kunde du få mej att göra det här! Jag ångrar mej! Jag kommer dö! Och du får INTE mina böcker isåfall!"
*Efter åkturen*
"Oj, vad kort den var. Vi åker en gång till!"
Hehe, ja, fatta att jag blev lite färdig i skratt. Och när första åkturen var över frågade dom som styrde Kanonen om vi ville åka en gång till(gisssa vad vi svarade...)och då gjorde vi det. Och en gång till! Tre gånger. Tack, Liseberg! Och tack killen i Burger King-kassan som gav oss en extra pommes frites!
På Bokfronten:
*Det finns ju hur många böcker som helst som jag lovat mej själv att läsa i över ett halvår men inte gjort än...så, det här skriver jag mest som ett intyg för mej själv; När vi flyttar hem från stugan ska jag ta och skaffa/läsa de böckerna.
*Jag har länge funderat på om jag ska vänta på svenska Revolt eller läsa engelska orginalets Mockingjay. Nu är det ju inte så lång tid tills den svenska översättningen kommer ut(6 oktober)men igår beställde jag Mockingjay på Kulturbutik.se för 76:- och den ska läsas efter pågående Saker som aldrig händer och Sveket(andra delen i House of Night).
Längtar!
Så fint, så fint, så fint omslag!<3

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Du har fått en award av mig! Gå in på min blogg för att läsa mer!
    Hälsningar Amelie

    SvaraRadera
  2. Precis du har fått en Beautiful Blogger av mig för du är speciell för mig!
    Inlägget:
    http://photosandbooks.blogg.se/2010/september/they-way-to-make-me-happy.html

    SvaraRadera
  3. Hehe, du verkar få väldigt många awards! Jag har också nominerat dig eftersom din blogg är så kul och bra! Gå in på min för att läsa mer (om du behäver). ;)

    SvaraRadera