Breaking Dawn

01 november 2010

Pocket & Påhitt

Här är en enkät med frågor & svar till EnBokOmDagens bokbyte Pocket & Påhitt där jag byter med Hanna.
* Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Jag läser det mesta, men jag fastnar lätt för SciFi-böcker och böcker som har inslag av Speciella Omständigheter(Udda händelser, annorlunda situationer...kalla det vad du vill;).

Favvoförfattare är Stephenie Meyer(Twilight-sagan och Genom dina ögon), Zulmir Bečević(Resan som började med ett slut och Svenhammeds journaler), Johanna Thydell(I taket lyser stjärnorna, Det fattas en tärning och Ursäkta att man vill bli lite älskad)med flera.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Deckare och klassiker, som Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist, Män som hatar kvinnor av Stieg Larson(dessa har jag redan) och Jane Austens böcker. Fantasy vore det kul att läsa mer av eftersom jag inte har läst så mycket förutom Harry Potter-böckerna.
* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?

Persikosommar av Jodi Lynn Anderson. Inte själva boken egentligen utan genren - Tjejböcker. Sådana som bara handlar om shopping, vänner och killar. Det är så himla ytligt enligt mej och något jag verkligen avskyr.
* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?

Stephenie Meyer har jag allt av(handlar bara om två bokserier, därför är det inte så mycket;)och hennes böcker tänker jag fortsätta hålla utkik efter. Jaqueline Wilson älskade jag när jag var yngre och jag har nästan alla hennes böcker.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?

Här finns en lista över böcker jag läst hittills i år och även länkar till recensioner.

Här finns alla inlägg om de tidigare bokbyten jag varit med i.

* Annat litterärt, värt att veta..?
Jag blev en bokslukare för lite mer än ett år sedan och i början av 2010 startade jag den här bloggen. Jag gillar inte böcker som bara handlar om sorg och elände, det ska vara något mer också.
* Vad äter du för godis?

Choklad och kola. Vit choklad är ingen favorit men annars går det mesta in att trycka in i munnen(favvosarna är apelsin och mörk choklad, gärna från Marabou;)

Favvokolorna är med citron^^

* Naturgodis - ätbart eller inte..?

Ätbart men ingen favorit(förutom torkade aprikoser!:)

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Båda är gott men framför allt te. Det mesta är gott, men choklad och indiskt chai är favvosarna:)
* Hobby?
Läsa(surprise!), skriva, klättra och lyssna på musik.
* Favoritfilm?
Rush Hour-, Shrek- och Rosa Pantern-filmerna. Älskar även TV-serien Vampire Diaries<3>
* Favoritmusik?
Modern Talking(tysk discopop från 80-talet), Adam Lambert(homosexuell mainstream popartist från USA) och Dead by April(svenskt hårdrocksband från Sveriges framsida!).
* Stjärntecken?
Tvillingarna, fast jag är enda barnet.
Favoritfärg?
Lila, röd och ljusgrön.
* Samlar du på något?
Tja...böcker? Tidigare var jag som tokig och samlade på kapsyler, knappar, frimärken...

1 kommentar: