Breaking Dawn

04 december 2010

4:e december - Julstaden Göteborg del 1

Apropå gårdagens julkalenderlucka: Idag snöade det! *<:D
För er som missat det så bor jag i underbaraste Göteborg. Det är Sveriges näst största(men bästa)stad som ligger på Väst(=Bäst)kusten. Här blåser och regnar det nästan hela tiden, men vi har ofta snö till vintern och sommarsol till sommaren.
Göteborg beskrivs ofta som en julstad och det stämmer väldigt bra. Så därför tänkte jag låta några kalenderluckor få tipsa om vad man kan hitta på i Göteborg. För er som bor i eller i närheten av Göteborg är det nästan obligatoriskt - för er som bor i Stockholm eller Lüle eller jag vet inte vad - ni får dregla över de nöjen vi har tillgång till*<;P
Jag går i Brunnsbo Musikklasser i Göteborg och varje år har vi en julmarknad i Kronhusbodarna. Vi pysslar och knepar och knåpar och bakar och säljer det sedan där. Pengarna går till våra kassor, så att vi kan resa ut i världen och sjunga ännu mer<3>*
Iår stod jag där för första gången, och det var riktigt kul! Vi sjöng julsånger(jag var ensam alt*<:)och sålde lotter och hembakat. Jag bestämde mej för att själv köpa några lotter, fyra stycken - och på två av dom var det vinst! Snacka om tur! *<:O så jag valde tre fina ljus<3>*
Så nu vill jag tipsa om julmarknader i Göteborg. De som bor i denna underbara stad(okej, nu får jag sluta skryta)har kanske sett marknaderna på Gustaf Adolfs torg, eller redan gått bland Lisebergs julbodar(Liseberg får en egen lucka lite senare i december).
Vill du komma till Kronhusbodarna så åker du till Brunnsparken, går rakt in mellan gränderna vid Gustaf Adolfs torg, svänger vänster och där har du det.
Öppet tisdagar till söndagar från kl 11.00 till 16.00, t.o.m 12 december!

3 kommentarer:

  1. Tack för komplimanger angående våran nya header, för en gångs skulle var faktiskt oddsen in our favor, + att det snöade : ) .

    Jag håller absolut med, västkusten = bästkusten. Och är man uppväxt här är det nog svårt att lämna det salta Skagerack.
    Jag planerar en trip till Göteborg om två veckor, och alldeles säkert fler gånger under julen. Och Kronhusbodarna har jag stor chans att komma till med kära mor - det är ett av hennes Meckan. Då får du vara där!!!

    Happy X-mas~!

    Lyra

    SvaraRadera
  2. Verkligen vacker blogg du har och fint skrivet! Kika gärna in på våran blogg och spana in vår julkalender!

    SvaraRadera
  3. The west coast looks good place, as a person goes on a holiday he want to get relaxed and like to have good food and nice ambience and atmosphere. hence this place look as perfect as one want. even conference can be held as good as possible ...

    SvaraRadera