Breaking Dawn

07 januari 2011

Let's Dance

Nu är jag hemma igen! Tyvärr är det bara slask och tö här med plusgrader och blåst och moln...äkta Göteborgsväder, jippi...
Nåja, nu har det varit på tok för många slarvinlägg. Så det här får handla om, förutom min återkomst till Göteborg, Let's Dance.
Jag har följt Let's Dance sedan två år tillbaka. För er som inte vet vad det är: Ett TV-program där 12 danspar(en kändis, ett dansproffs - en kille, en tjej)...ja, dansar. xD Sedan ska en jury ge dom poäng efter hur dom dansar och TV-tittarna kan rösta på sina favoritpar, och det danspar som får minst röster åker ut.
Fast jag har upptäckt ett mönster. Det här är nämligen min teori:
Varje år finns det med en gubbe och en tant(Förrförra året: Carl-Jan och Elisabeth, förra året: Willy Björkman och Gudrun Schyman)som båda två går för långt fast de egentligen inte kan dansa. Och i final är det en tjej som dansar bra(Laila Bagge och Claudia Galli)och en kille som "alla" tjejer dreglar över(Magnus Samuelsson och Mattias från E.M.D.), och då vinner killen.
I år tror jag att det inte är någon tvekan om att killen i final som "alla" tjejer dreglar över blir Alexander Rybak och tjejen som kan dansa...hmmm...kanske Jessica Andersson. Eller Hannah Graaf.
Årets gubbe blir Björn Ranelid eller Frank Andersson. Årets tant blir Tina Thörner eller Alexandra Pascalidou.
Om det blir så här ska jag minsann säga "Haha! Jag visste det! Vad var det jag sa?" och om det inte blir så...så...så...säger jag inget.
Ikväll på 4:an, 20:00.
Ser ni på Let's Dance? Vilka hejar ni på - tror ni att min teori kan stämma?

2 kommentarer:

  1. SVAR: Jag kanske ger mig in på en norsk bok, men antagligen inte. Men jag ska försöka att läsa en på tyska :)

    SvaraRadera
  2. Precis så är det! Din teori är precis vad jag tjatar om hemma i min familj. Jag har tröttnat på let's dance just därför. Men resten av min familj kollar, så kanske blir det av att se på det någon gång ändå.

    SvaraRadera