Breaking Dawn

16 juni 2009

"Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer

Bella flyttar till sin pappa som bor i den lilla, regniga staden Forks. Bland alla klasskamrater på hennes nya skola är det några som verkar annorlunda och omänskliga. En av dom är Edward. Han bekantar sej med Bella, och efter ett tag får Bella reda på att han är en vampyr. En vampyr som törstar efter hennes blod och var nära att döda henne då de först träffades. Och att hon är förälskad i honom - och han i henne.
Jag tycker att den här boken är superbra! Den är väldigt gripande. När det är så detaljerat i boken så vill man inte missa en enda bokstav, man blir helt enkelt fast.
Apropå: Jag slarvläste boken först, det var först i slutet som det blev spännande. Sedan läste jag nästa bok i Twilightserien(När jag hör din röst) och då förstod jag inte så mycket av det som hände i boken. Så jag läste om Om jag kunde drömma, och det var mycket mer spännande då! Och ett tips: Om du läser boken med extra kapitlet(Edward berättar om första mötet med Bella) och tycker det är tråkigt, hoppa över det. Det är inte så roligt att läsa det om man inte läst den "riktiga" berättelsen först.

Betyg: 9/10

I samma serie finns:

Av Stephenie Meyer finns också:

1 kommentar:

  1. Jag har börjat läsa den första boken och ser varje morgon fram emot kvällen när jag kan krypa ner i sängen och fortsätta läsa!

    Trevlig blogg.

    Hälsningar Kompostlover

    SvaraRadera