Breaking Dawn

27 februari 2010

"Så länge vi båda andas" av Stephenie Meyer

Edwards löfte om ett liv för evigt till Bella har ett villkor: Att Bella gifter sej med honom. Innan förvandlingen åker dom iväg på en smekmånad, under den sista tid som Bella är människa. Men efter några veckor märker Bella att det är något som inte stämmer med hennes kropp. Hon är gravid, men inte med ett människobarn. Bella har en halvvampyr i sin mage. Hon och Edward åker tillbaka till Forks för att först låta Charlisle ta bort fostret ur magen, men när Bella vägrar att göra abort inleds en helt annan plan.
Jacob och hans stamm har fått reda på det och tycker att Bella utgör ett för stort hot för dom. Dom bestämmer sej för att döda Bella. Jacob vägrar att göra det, och tillsammans med Leah och Seath rymmer han till Cullens för att att skydda dom mot de andra varulvarna. En sak är säker: Bella kommer att föda barnet. Men kommer hon att överleva? Och isåfall, som människa?
Jag tycker att man blev lika fängslad av den här boken som de tidigare i Twilightserien. Jag ville bara fortsätta läsa hela tiden! Jag grät när Edward sa: "Farväl, Jacob. Min bror." Eftersom jag är Team Jacob uppskattade jag den delen av boken då Jacob berättade:)
Betyg: 8/10
I samme serie:

Av Stephenie Meyer finns också:

1 kommentar:

  1. Alla har väl någorlunda koll på vad Twilight handlar om.. Mer åsikter? Vill ha djupa analyser! :D Nästan så man vill läsa kapitel för kapitel för att disktutera en sak i taget haha!

    SvaraRadera