Breaking Dawn

07 september 2010

Mellan tre böcker

Igår läste jag ut Hunger. Och ärligt talat? Den är mycket bättre än Övergivna, den första boken i Gone-serien. Det var så himla spännande så jag blir helt pirrig i hela kroppen och wiiii:3
Nästa bok på tur är den välkända Guldkompassen av Philip Pullman(som jag "fick" via Värsta Boken). Jag såg filmen innan och fattade ungefär 0,00 % av allt xD
Har även beställt Sveket(Andra delen i House of Night-serien, första delen är Vampyrens märke) av P.C. Cast & Kristin Cast från Kulturbutik för 31:-(40:- på Bokus, 39:- på Adlibris;)och det blir nog den som läses efter pågående bok.
Någon som läst dessa? Kommentarer?;)

8 kommentarer:

  1. Jag hade också tänkt att läsa guldkompassen men kan då inte göra det nu ahr så mkt böcker att läsa=)
    JO kostar frakten på kulturbutik?

    SvaraRadera
  2. Håller på med Övergivna, mycket spännande. Läs gärna Flugornas herre av William Golding, en klassiker med liknande tema, dock utan science fiction. Jag har för länge sen läst en novell eller kort roman av en kvinnlig österrikisk författare(tror jag), minns inte hennes namn men tror att verket heter Die Wand, samma idé där om en vägg, kanske intressant att läsa som jämförelse?

    SvaraRadera
  3. Jag läser Gone just nu, men har inte kommit så långt ännu, men den är bra hittills :)
    Guldkompassen är jättebra! En av mina favoritböcker, helt klart. Sveket är också riktigt bra :)

    SvaraRadera
  4. Jaha, då är det ju riktigt värt=)

    SvaraRadera
  5. Tack vare Google hittade jag Die Wand (Väggen), skriven av Marlen Haushofer 1963, finns på svenska och har även filmats. Boken är ca 270 sidor lång.

    SvaraRadera
  6. Kul att du hillade Hunger. Jag ska börja på den så fort jag är färdig med Mockingjay :)

    SvaraRadera
  7. Jag har läst sveket, eller ja.. betrayed (in english :D)
    Den var väldigt bra, intressant. har inte läst någon av de andra HoN böcker, ettan står och väntar på hyllan :D

    SvaraRadera
  8. Jag har läst Guldkompassen, den är hur bra som helst! Gjorde också misstaget att se filmen först, boken är verkligen mycket bättre!
    /A

    SvaraRadera